Тексты песен Битлз, альбом "Rock 'n' Roll Music"
Подробнее об альбоме -
Послушать альбом
ДЖОН 1963: 'Я всегда ненавижу петь песню 'Twist And Shout', когда с нами на купюре цветной артист. Это не кажется правильным, знаете ли. Мне немного стыдно… Это заставляет меня свернуться. Я всегда чувствую, что они могут сделать песню намного лучше, чем я'.ДЖОН 1971: 'Самыми интересными песнями для меня были черные, потому что они были проще. Они вроде как сказали 'тряси свой зад', или твой член, что было действительно инновацией. Черные пели прямо и немедленно о своей боли, а также о сексе, вот почему мне нравится эта песня.ДЖОН 1976: Последняя песня почти убила меня. Мой голос не был прежним долгое время после… Каждый раз, когда я проглотил его, он был как наждачная бумага. Мне всегда было горько стыдно, потому что я мог петь лучше, но теперь это не беспокоит меня. Ты слышишь, что я просто безумный парень, делающий что могу. И я точно знаю почему… Это потому, что он в тот день отработал свою фигню. Мы оставили 'Twist And Shout' до самого последнего, потому что знали, что был один дубль.РИНГО 1994: 'Мы начали (запись альбома) около полудня и закончили его в полночь, когда Джон был очень восторжен 'Twist And Shout'. Well, shake it up, baby, now (Shake it up, baby) Twist and shout (Twist and shout) C'mon c'mon, c'mon, c'mon, baby, now (Come on baby) Come on and work it on out (Work it on out)Well, work it on out, honey (Work it on out) You know you look so good (Look so good) You know you got me goin' now (Got me goin') Just like I knew you would (Like I knew you would)Well, shake it up, baby, now (Shake it up, baby) Twist and shout (Twist and shout) C'mon, c'mon, c'mon, c'mon, baby, now (Come on, baby) Come on and work it on out (Work it on out)Well, you twist, you little girl (Twist, little girl) You know you twist so fine (Twist so fine) Come on and twist a little closer now (Twist a little closer) And let me know that you're mine (Let me know you're mine)Well, shake it up, baby, now (Shake it up, baby) Twist and shout (Twist and shout) C'mon, c'mon, c'mon, c'mon, baby, now (Come on, baby) Come on and work it on out (Work it on out)Well, you twist, you little girl (Twist, little girl) You know you twist so fine (Twist so fine) Come on and twist a little closer now (Twist a little closer) And let me know that you're mine (Let me know you're mine)Well, shake it, shake it, shake it, baby, now (Shake it up baby) Well, shake it, shake it, shake it, baby, now (Shake it up baby) Well, shake it, shake it, shake it, baby, now (Shake it up baby) ДЖОН 1980: Это Пол, выполняющий свою обычную работу по производству того, что Джордж Мартин называл 'котлоагрегатом'. Я помог с парой текстов.ПОЛ 1988: 'Я написал их с Джоном. Мы прогнали школу и написали их на гитарах. Я помню, что у меня были слова: 'Только семнадцать / никогда не была королевой красоты', которые Джон… Это был один из первых раз, когда он пошел 'Что? Нужно изменить это! И стало: «Вы знаете, что я имею в виду».ПОЛ около 1994: 'Иногда мы просто начинали песню с нуля, но у одного из нас почти всегда был зародыш идеи, названия или сырой детали, о которой мы думали, и мы делали это.' 'I Saw Her Stand There' была моей идеей. Я начал ее, и у меня был первый стих, который дал мне мелодию, темп и ключ. Он дал вам предмет, много информации, а затем вы должны были заполнить. Так что она была написана совместно… И мы закончили ее в тот день. Well, she was just seventeen You know what I mean And the way she looked was way beyond compare So how could I dance with another (Ooh) When I saw her standing thereWell she looked at me, and I, I could see That before too long I'd fall in love with her She wouldn't dance with another (Whooh) When I saw her standing thereWell, my heart went "boom" When I crossed that room And I held her hand in mineWhoah, we danced through the night And we held each other tight And before too long I fell in love with her Now I'll never dance with another (Whooh) When I saw her standing thereWell, my heart went "boom" When I crossed that room And I held her hand in mineWhoah, we danced through the night And we held each other tight And before too long I fell in love with her Now I'll never dance with another (Whooh) Since I saw her standing there Oh since I saw her standing there Oh since I saw her standing there ДЖОН 1964: 'Я всегда считал, что меня тянет играть ритм, поэтому я всегда придумываю что-то интересное для себя. Лучший пример, о котором я могу думать, это как я делал в 'You Can't Do That'. На самом деле нет ведущего гитариста и ритм-гитариста, потому что я чувствую, что роль ритм-гитариста звучит слишком тонко для записи. В любом случае, это заставляло меня постоянно играть мелодичный ритм. Я никогда не играл ведущую гитаре, которую Джордж делал лучше. Но иногда мне нравится играть на главной партии, поэтому я это делаю.ДЖОН 1980: 'Это я играю Уилсона Пикетта. Знаешь, коровий колокольчик, и аккорд с 'болтавней'! I got something to say that might cause you pain If I catch you talking to that boy again I'm gonna let you down And leave you flat Because I told you before, oh You can't do thatWell, it's the second time I've caught you talking to him Do I have to tell you one more time, I think it's a sin I think I'll let you down (Let you down) Leave you flat (Gonna let you down and leave you flat) Because I've told you before, oh You can't do thatEverybody's green Cos I'm the one who won your love But if they'd seen You're talking that way they'd laugh in my faceSo please listen to me, if you wanna stay mine I can't help my feelings, I'll go out of my mind I'm gonna let you down (Let you down) And leave you flat (Gonna let you down and leave you flat) Because I've told you before, oh You can't do that, oh(You can't do that You can't do that You can't do that You can't do that You can't do that)Everybody's green Cos I'm the one who won your love But if they'd seen You're talking that way they'd laugh in my faceSo please listen to me, if you wanna stay mine I can't help my feelings, I'll go out of my mind I'm gonna let you down (Let you down) And leave you flat (Gonna let you down and leave you flat) Because I've told you before, oh You can't do that ДЖОН 1972: 'Мы оба написали это, но в основном Пол. Я помог ему закончить.ДЖОН 1980: 'Я хочу быть твоим мужчиной' был своего рода запил Пол… 'Я хочу быть твоим любовником, детка. Я хочу быть твоим мужчиной'. Я думаю, мы закончили работу над альбомом для Роллингов. Вы встретили их в клубе, где они играли в Ричмонде, Брайан и какой-то другой парень. Они хотели песню, и мы пошли посмотреть, что они делают. Мик и Кит слышали, что у нас есть незаконченная песня… Пол только что получил эту часть и нам нужен был другой стих или что-то в этом роде. Мы играли ее примерно так, и они сказали: 'Да, хорошо, это наш стиль'. Но это был всего лишь запил, поэтому мы с Полом ушли в угол комнаты и закончили песню, пока они все сидели там и разговаривали. Мы вернулись, и так Мик и Кит вдохновились написать…, потому что, 'Господи, посмотри на это. Они просто вошли в угол и написали ее и вернулись! Знаешь, прямо перед их глазами мы сделали это. Так что мы отдали его им. Это было заброшено. Всего две версии песни были Ринго и Rolling Stones. Это показывает, как много значения мы придаем им. Мы не собирались давать им ничего хорошего, так?ПОЛ 1984: 'Я написал ее для Ринго на одном из ранних альбомов. Но в итоге мы отдали его Роллингам. Однажды мы встретили Мика и Кита в такси на Charing Cross Road и Мика спросили: 'У вас есть какие-нибудь песни?' И мы сказали: 'Ну, так получилось, что он у нас с собой!' Я думаю, Джордж сыграл важную роль в получении их первого контракта на запись. Мы предложили их Декке, 'потому что Декка сорвал его, отказав нам, поэтому они попытались сохранить лицо, спросив Джорджа: 'Знаете ли вы другие группы'. Он сказал: 'Ну, есть группа под названием 'Камни'. Так вот как они получили свой первый контракт. В любом случае, Джон и я дали им, возможно, не первый альбом, но я думаю, что первый раз они попали в чарты с. Они никому не говорят об этом в наши дни; они предпочитают быть более этническими. Но мы с тобой знаем настоящую правду'. I wanna be your lover baby I wanna be your man I wanna be your lover baby I wanna be your man Love you like no other baby Like no other can Love you like no other baby Like no other canI wanna be your man, I wanna be your man I wanna be your man, I wanna be your manTell me that you love me baby Let me understand Tell me that you love me baby I wanna be your man I wanna be your lover baby I wanna be your man I wanna be your lover baby I wanna be your manI wanna be your man, I wanna be your man I wanna be your man, I wanna be your manI wanna be your lover baby I wanna be your man I wanna be your lover baby I wanna be your man Love you like no other baby Like no other can Love you like no other baby Like no other canI wanna be your man, I wanna be your man I wanna be your man, I wanna be your man I wanna be your man, I wanna be your man ДЖОН 1980: 'Это была моя песня. Когда не было Битлз и группы, у меня просто не было ее. Это было мое усилие как своего рода блюз, и тогда я написал припев, чтобы вставить ее в альбом, когда она вышла много лет спустя. Первая часть была написана даже до Гамбурга. Это была одна из моих 'первых' попыток написать песню.ПОЛ около 1994: 'Мы работали над ней вместе, но это была идея Джона. Когда я вспоминаю некоторые из этих текстов, я думаю: 'Подождите минутку. Что он имел в виду? 'Я называю ваше имя, но вас там нет'. Это его мать? Его отец? Должен признать, я не видел этого в то время, когда мы его писали, потому что мы были просто парой молодых парней, пишущих. Вы не оглядывались назад в то время, только позже вы начали анализировать ситуацию. I call your name but you're not there Was I to blame for being unfair Oh I can't sleep at night Since you've been gone I never weep at night I can't go onDon't you know I can't take it I don't know who can I'm not goin' to mayayake it I'm not that kind of manOh I can't sleep at night But just the same I never weep at night I call your name AwwDon't you know I can't take it I don't know who can I'm not goin' to mayayake it I'm not that kind of manOh I can't sleep at night But just the same I never weep at night I call your name I call your name I call your name I call your name I been told when a boy kiss a girl Take a trip around the world Hey, hey (Bop shuop, m'bop bop shuop) Hey, hey (Bop shuop, m'bop bop shuop) Hey, hey, (Bop shuop) yeah, she say ya do (Bop shuop)My girl says when I kiss her lips Gets a thrill through her fingertips Hey, hey (Bop shuop, m'bop bop shuop) Hey, hey (Bop shuop, m'bop bop shuop) Hey, hey, (Bop shuop) yeah, she say ya do (Bop shuop)Well, I talk about boys Don't ya know I mean boys Well, I talk about boys, now Aaahhh, boys Well, I talk about boys, now What a bundle of joy! (Alright, George!)My girl says when I kiss her lips Gets a thrill through her fingertips Hey, hey (Bop shuop, m'bop bop shuop) Hey, hey (Bop shuop, m'bop bop shuop) Hey, hey, (Bop shuop) yeah, she say ya do (Bop shuop)Well, I talk about boys Don't ya know I mean boys Well, I talk about boys, now Aaahhh, boys Well, I talk about boys, now What a bundle of joy!Oh, oh, ah yeah boys Don't ya know I mean boys? Ooh, boys Ah ha Well I talk about boys now I'm gonna tell Aunt Mary 'bout Uncle John He said he had the misery but he got a lot of fun Baby, yeah now baby Woo baby, some fun tonightI saw Uncle John with Long Tall Sally He saw Aunt Mary coming and he ducked back in the alley Oh, baby, yeah now baby Woo baby, some fun tonightWell Long Tall Sally's built pretty sweet She got everything that Uncle John need Baby, yeah now baby Woo baby, some fun tonightWell, we're gonna have some fun tonight Have some fun tonight Everything's all right Have some fun tonight Have some fun Yeah, yeah, yeah, We're gonna have some fun tonight Have some fun tonight Everything's all right Have some fun tonight Yeah, we'll have some fun Some fun tonight Rock And Roll Music (Chuck Berry) Just let me hear some of that rock and roll music Any old way you choose it It's got a back beat, you can't lose it Any old time you use it It's gotta be rock and roll music If you wanna dance with me If you wanna dance with meI've got no kick against modern jazz Unless they try to play it too darn fast And lose the beauty of the melody Until they sound just like a symphonyThat's why I go for that that rock and roll music Any old way you choose it It's got a back beat, you can't lose it Any old time you use it It's gotta be rock and roll music If you wanna dance with me If you wanna dance with meI took my loved one over across the tracks So she can hear my man awail a sax I must admit they have a rocking band Man, they were blowing like a hurricaneThat's why I go for that that rock and roll music Any old way you choose it It's got a back beat, you can't lose it Any old time you use it It's gotta be rock and roll music If you wanna dance with me If you wanna dance with meWay down South they had a jubilee The jokey folks they had a jamboree They're drinking home brew from a water cup The folks dancing there are all shook upAnd started playing that that rock and roll music Any old time you use it It's got a back beat, you can't lose it Any old time you use it It's gotta be rock and roll music If you wanna dance with me If you wanna dance with meDon't care to hear them play a tango And In the Mood they take a mambo It's way to early for a congo So keep a rocking that pianoThat's why I go for that that rock and roll music Any old time you use it It's got a back beat, you can't lose it Any old time you use it Gotta be rock and roll music If you wanna dance with me If you wanna dance with me Slow Down (Larry Williams) Well, come on pretty baby, won't you walk with me? Come on, pretty baby, won't you talk with me? Come on pretty baby, give me one more chance Try to save our romance!Slow down, baby, now you're movin' way too fast You gotta gimme little lovin', gimme little lovin' Ow! If you want our love to lastWell, I used to walk you home, baby, after school Carry your books home, too But now you got a boyfriend down the street Baby what you're tryin' to do?You better slow down! Baby, now you're movin' way too fast You gotta gimme little lovin', gimme little lovin' Bbbbb! If you want our love to lastWell you know that I love you, tell the world I do Come on, pretty baby, why can't you be true? I need your lovin' baby, oh so bad The best little woman I ever hadSlow down, baby, now you're movin' way too fast You gotta gimme little lovin', gimme little lovin' Ow! If you want our love to last The best things in life are free But you can keep 'em for the birds and beesNow give me money (that's what I want) That's what I want (that's what I want) That's what I want (that's what I want) yeah That's what I wantYour loving give me a thrill, But your loving don't pay my billsNow give me money (that's what I want) That's what I want (that's what I want) That's what I want (that's what I want) yeah That's what I wantMoney don't get everything it's true What it don't get I can't useNow give me money (that's what I want) That's what I want (that's what I want) That's what I want (that's what I want) yeah That's what I wantWell, now give me money (that's what I want) Whole lot of money (that's what I want) Whoah yeah, I wanna be free (that's what I want) Oh, money (that's what I want) That's what I want, yeah (that's what I want) That's what I wantWell, now give me money (that's what I want) Whole lot of money (that's what I want, whoo) Whoah, yeah, you know I need money (that's what I want) Now give me money (that's what I want, whoo) That's what I want, yeah (that's what I want) That's what I want Bad Boy (Larry Williams) A bad little kid moved into my neighborhood He won't do nothing right just sitting down and looks so good He don't want to go to school and learn to read and write Just sits around the house and plays the rock and roll music all night Well, he put some tacks on teachers chair Puts chewing gum in little girl's hair Hey, junior, behave yourselfBuys every rock and roll book on the magazine stand Every dime that he get is lost to the jukebox man Well he worries his teacher till at night she's ready to poop From rocking and a-rolling spinning in a hula hoop Well this rock and roll has got to stop Junior's head is hard as rock Now, junior, behave yourselfGoing tell your mama you better do what she said Get to the barber shop and get that hair cut off your head Threw the canary and you fed it to the neighbors cat You gave the cocker spaniel a bath in mother's laundramat Well, mama's head has got to stop Junior's head is hard as rock Now, junior, behave yourself Matchbox (Carl Perkins) РИНГО 1964: 'Мне очень стыдно. Написано Карлом Перкинсом около шести лет назад. Карл пришел на сессию. Мне было очень неловко. Я сделал это всего за два дня до того, как попал в больницу (с андилитом), поэтому прошу простить меня за горло'. Well, I'm sitting here wondering Will a matchbox hold my clothes Yeah, I'm sitting here wondering Will a matchbox hold my clothes I ain't got no matches But I got a long way to goI'm an ol' poor boy and a long way from home I'm an ol' poor boy and a long way from home Guess I'll never be happy Everything I do is wrong, yeahWell, let me be your little dog Till your big dog comes Let me be your little dog Till your big dog come When the big dog gets here Show him what this little puppy doneYeah, I'm sitting here wondering Will a matchbox hold my clothes Yeah, I'm sitting here wondering Will a matchbox hold my clothes I got no matches Got a long way to goLet 'er go boy, go, goWell, I'm sitting here wondering Will a matchbox hold my clothes Baby, I'm sitting here wondering Will a matchbox hold my clothes I ain't got no matches Got a long way to go Roll Over Beethoven (Chuck Berry) Well gonna write a little letter Gonna mail it to my local D.J. It's a rocking little record I want my jockey to play Roll over Beethoven Gotta hear it again todayYou know my temperature's rising And the jukebox blows a fuse My heart beating rhythm While my soul keeps singing the blues Roll over Beethoven And tell Tchaikovsky the newsI got a rocking pneumonia I need a shot of rhythm and blues I think I caught it off the writer Sittin' down by the rhythm reviews Roll over Beethoven We're rockin' in two by twoWell if you feel it and like it Well get your lover and reel and rock it Roll it over and move on up Just triffle further and reel and rock it Roll it over Roll over Beethoven A rocking in two by two - OooWell early in the morning I'm a giving you the warning Don't you step on my blue suede shoes Hey diddle diddle I'll play my fiddle Ain't got nothing to lose Roll over Beethoven And tell Tchaikovsky the newsYou know she wiggles like a glow worm Dance like a spinning top She's got a crazy partner Oughta see them reel an rock Long as she's got a dime The music will never stop Roll over Beethoven Roll over Beethoven Roll over Beethoven Roll over Beethoven Roll over Beethoven Dig to these rhythm and blues Dizzy Miss Lizzy (Larry Williams) You make me dizzy, Miss Lizzy The way you rock and roll You make me dizzy, Miss Lizzy When we do the stroll Come on, Miss Lizzy Love me before I grow too oldCome on, give me fever Put your little hand in mine You make me dizzy, dizzy Lizzy Oh girl, you look so fine Just a-rocking and a-rolling Girl I said I wish you were mineYou make me dizzy, Miss Lizzy When you call my name Oooooh baby Say you're driving me insane C'mon, c'mon, c'mon, c'mon baby I want to be your lover manRun and tell your mama I want you to be my bride Run and tell your brother Baby, don't run and hide You make me dizzy, Miss Lizzy Girl I want to marry youCome on, give me fever Put your little hand in mine, girl You make me dizzy, dizzy Lizzy Girl, you look so fine You're just a-rocking and a-rolling Oh I said I wish you were mine ДЖОН 1980: 'Попытка написать 'Это будет недолго' - такая же неприятность. До и ля минор, До и ля минор с криками. Any time at all, any time at all Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be thereIf you need somebody to love Just look into my eyes I'll be there to make you feel rightIf you're feeling sorry and sad I'd really sympathize Don't you be sad, just call me tonightAny time at all, any time at all Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be thereIf the sun has faded away I'll try to make it shine There's nothing I won't do When you need a shoulder to cry on I hope it will be mine Call me tonight, and I'll come to youAny time at all, any time at all Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be thereAny time at all, any time at all Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be there Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be there ДЖОРДЖ 1977: 'Если бы Пол написал песню, он бы выучил все части, а затем пришел в студию и сказал: 'Сделай это'. Он никогда бы не дал тебе возможность что-то рассказать. Но на 'Drive My Car' я только что сыграл партию, которая очень похожа на 'Respect', ну, знаешь, на версию Отиса Реддинга. И я играл партию на гитаре, и Пол положил ее вместе со мной на бас. Мы записали этот трек вот так. Мы сыграли главную тему позже.ДЖОН 1980: 'Его (Пола) песня, с добавками от меня.ПОЛ около 1994: 'Это одна из песен, где мы с Джоном подошли ближе всего к сухой сессии. Слова, которые я принес с собой, были связаны с золотыми кольцами, которые всегда смертельны (для написания песен). 'Кольца' все равно смертельны, 'Кольца' всегда рифмуется с вещами, и я знал, что это плохая идея. Я вошел и сказал: 'Это не очень хороший текст, но это хорошая мелодия'. Ну, мы пытались и Джон ничего не мог придумать, и мы пытались, и в конце концов: 'Давай оставим это, давай уйдем отсюда'. 'Нет, нет. Мы справимся, мы справимся. Итак, у нас был перерыв…, когда мы вернулись к ней, и он каким-то образом стал 'водить мою машину' вместо 'золотых колец', а потом это было замечательно - потому что появилась хорошая идея с насмешкой'. Asked a girl what she wanted to be She said baby, "Can't you see I wanna be famous, a star of the screen But you can do something in between"Baby you can drive my car Yes I'm gonna be a star Baby you can drive my car And maybe I'll love youI told the girl that my prospects were good She said baby, "It's understood Working for peanuts is all very fine But I can show you a better time"Baby you can drive my car Yes I'm gonna be a star Baby you can drive my car And maybe I'll love you Beep beep mm, beep beep yeahBaby you can drive my car Yes I'm gonna be a star Baby you can drive my car And maybe I'll love youI told that girl I can start right away And she said, "Listen baby I've got something to say I got no car and it's breaking my heart But I've found a driver and that's a start"Baby you can drive my car Yes I'm gonna be a star Baby you can drive my car And maybe I'll love you Beep beep mm beep beep yeah Beep beep mm beep beep yeah Beep beep mm beep beep yeah Beep beep mm beep beep yeah (fade out) Everybody's Trying to Be My Baby (Carl Perkins) Well they took some honey from a tree Dressed it up and they called it meEverybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby nowWoke up last night, half past four Fifty women knocking on my doorEverybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby now[Instrumental/solo]Went out last night I didn't stay late 'Fore I got home I had nineteen datesEverybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby now[Instrumental/solo]Went out last night I didn't stay late 'fore I got home I had nineteen datesEverybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby nowWell they took some honey from a tree Dressed it up and they called it meEverybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby Everybody's trying to be my baby now ДЖОН 1965: 'Ночь перед' - это то, то что Пол умеет делать хорошо.ПОЛ около 1994: 'Я бы сказал, что это в основном мое. Я не думаю, что Джон имеет к этому какое-то отношение'. We said our goodbyes, ah, the night before Love was in your eyes, ah, the night before Now today I find you have changed your mind Treat me like you did the night beforeWere you telling lies, ah, the night before? Was I so unwise, ah, the night before? When I held you near you were so sincere Treat me like you did the night beforeLast night is a night I will remember you by When I think of things we did it makes me wanna cryWe said our goodbye, ah, the night before Love was in your eyes, ah, the night before Now today I find you have changed your mind Treat me like you did the night beforeYesWhen I held you near you were so sincere Treat me like you did the night beforeLast night is a night I will remember you by When I think of things we did it makes me wanna cryWere you telling lies, ah, the night before? Was I so unwise, ah, the night before? When I held you near you were so sincere Treat me like you did the night before Like the night before ДЖОН 1980: 'Это Пол… с небольшой помощью меня, я думаю…ПОЛ около 1994: 'Я могу сделать голос Литл Ричарда, который является диким, хриплым, кричащим… Это как вне тела'. Вы должны оставить свои чувства и пойти на фут выше головы, чтобы спеть это. Многие люди были поклонниками Литл Ричарда, поэтому я пел его вещи, но пришло время, когда я хотел сделать что-то свое, поэтому я написал 'I'm Down'. You telling lies thinking I can't see You don't cry cos you're laughing at me I'm down (I'm really down) I'm down (Down on the ground) I'm down (I'm really down) How can you laugh when you know I'm down (How can you laugh) When you know I'm downMan buys ring woman throws it away Same old thing happens everyday I'm down (I'm really down) I'm down (Down on the ground) I'm down (I'm really down) How can you laugh when you know I'm down (How can you laugh) When you know I'm downWe're all alone and there's nobody else You still moan, "Keep your hands to yourself!" I'm down (I'm really down) Oh baby I'm down (Down on the ground) I'm down (I'm really down) How can you laugh when you know I'm down (How can you laugh) When you know I'm down. Waaaao! Baby I'm downOh baby you know I'm down (I'm really down) Oh yes I'm down (I'm really down) I'm down on the ground (I'm really down) Ahhhh! Down (I'm really down) Oh baby I'm upside down, a yea yea yea yea yea I'm down (I'm really down) Oh baby I'm down (I'm really down) I'm feeling upside down (I'm really down) Ooo! I'm down (I'm really down) Baby I'm down yea Oh baby I'm down yea Baby I'm down (I'm really down) Well baby I'm down (I'm really down) Well baby baby baby (I'm really down) Oh baby I'm down I'm down, down, down ДЖОН 1968: 'На 'Революции' я играю на гитаре и не совершенствовался с момента последней игры, но я выкопал ее. Это звучит так, как я хотел.'ДЖОН 1972: 'Я не должен был говорить об этом с председателем Мао. Я как раз заканчивал в студии, когда сделал это.ДЖОН 1980: 'Заявление в 'Революции' было моим. Слова стоят сегодня. Это все еще мое чувство о политике. Я хочу увидеть этот план. Это то, что я говорил аббату Хоффману и Джерри Рубину. Не расчитывайте на меня, если это касается насилия. Не ожидайте, что я буду на баррикадах, если только не с цветами. Брайан Эпштейн годами не давал нам говорить о Вьетнаме или войне. И он не разрешал вопросов об этом. Но в одном из последних туров я сказал: 'Я собираюсь отвечать о войне. Мы не можем игнорировать это'. Я очень хотел, чтобы Битлз что-то сказали о войне. You say you want a revolution Well, you know We all want to change the world You tell me that it's evolution Well, you know We all want to change the worldBut when you talk about destruction Don't you know that you can count me outDon't you know it's gonna be alright Alright, alrightYou say you got a real solution Well, you know We'd all love to see the plan You ask me for a contribution Well, you know We're all doing what we canBut if you want money for people with minds that hate All I can tell you is brother you have to waitDon't you know it's gonna be alright Alright, alright, al...You say you'll change the constitution Well, you know We all want to change your head You tell me it's the institution Well, you know You'd better free your mind insteadBut if you go carrying pictures of Chairman Mao You ain't gonna make it with anyone anyhowDon't you know it's gonna be alright Alright, alrightAlright, alright Alright, alright Alright, alright Alright, alright ПОЛ 1968: 'Чак Берри однажды исполнил песню под названием 'Back In The USA', которая очень американская, очень похожая на песню Чака Берри. Очень похожа на… Вы знаете, вы служите в армии, и когда я вернусь домой, я буду целовать землю. И вы знаете-- Не могу дождаться возвращения в Штаты. И это очень американская вещь, я всегда так думал… Так что это как будто… В моем представлении это просто шпион, который был в Америке долгое время, знаешь, и он подхватил… И он очень американец. Но он возвращается в СССР и говорит: 'Оставь это на завтра, милая, чтобы отключить телефон' и все такое. И 'Иди сюда, милая', но с русскими женщинами. Это касается атрибутов русских женщин.ДЖОН 1980: 'Пол полностью'. Я играю на шестиструнном басу.ПОЛ 1984: 'Я написал это как пародия на пляжных мальчиков. И 'Назад в США' была песня Чака Берри, так что мне просто понравилась идея девочек из Грузии и говорить о таких местах, как Украина, как Калифорния. Мне просто понравилось, что ты знаешь? Это были руки через воду, о чем я до сих пор в сознании. 'Потому что мы им там нравимся, даже если боссы в Кремле этого не делают. Дети делают…ПОЛ 1986: 'Я уверен, это разозлило Ринго, когда он не смог подобрать ритм к 'Back In The USSR', а я сам сел за барабаны. Очень странно знать, что ты можешь сделать то, с чем у кого-то другого проблемы. Если ты сел и играешь, просто рвись в этом, думая: 'Какого черта, по крайней мере, я помогаю'. Потом приходит паранойя: 'Но я покажу вам! Я был очень чувствителен к этому. Oh, flew in from Miami Beach B.O.A.C. Didn't get to bed last night On the way the paper bag was on my knee Man I had a dreadful flight I'm back in the U.S.S.R. You don't know how lucky you are boy Back in the U.S.S.R. (Yeah)Been away so long I hardly knew the place Gee it's good to be back home Leave it till tomorrow to unpack my case Honey disconnect the phone I'm back in the U.S.S.R. You don't know how lucky you are boy Back in the U.S. Back in the U.S. Back in the U.S.S.R.Well the Ukraine girls really knock me out They leave the West behind And Moscow girls make me sing and shout That Georgia's always on my mindAw come on! Ho yeah! Ho yeah! Ho ho yeah! Yeah yeah!Yeah I'm back in the U.S.S.R. You don't know how lucky you are boys Back in the U.S.S.R.Well the Ukraine girls really knock me out They leave the West behind And Moscow girls make me sing and shout That Georgia's always on my mindOh, show me around your snow-peaked mountains way down south Take me to your daddy's farm Let me hear your balalaika's ringing out Come and keep your comrade warm I'm back in the U.S.S.R. Hey you don't know how lucky you are boys Back in the U.S.S.R.Oh let me tell you, honey Hey, I'm back! I'm back in the U.S.S.R. Yes, I'm free! Yeah, back in the U.S.S.R.Ha ha ПОЛ 1968: 'Это случилось только потому, что я прочитал рецензию на альбом, в котором говорилось: 'И эта группа действительно сделала нас дикими, она эхом звучит повсюду, они орут себе в голову'. И я просто вспомнил, что подумал: 'Было бы здорово сделать это. Зря они это сделали. Наверное, это здорово… очень кричащая пластинка'. А потом я услышал их послужной список, и он был довольно простым, и он был очень сложным. Это было совсем не грубо и кричало и записывало эхо. Поэтому я подумал: 'Ну, тогда мы сделаем так же. И у меня была эта песня под названием 'Helter Skelter', которая просто смешная песня. Так что мы сделали это так, 'потому что я люблю шум.'ДЖОН 1980: 'Это полностью Пол. Все это (Charles) Manson материал был создан 'вокруг песни Джорджа о свиньях и этого'... Песня Пола об английской ярмарке.. Она не имеет никакого отношения ни к чему, и меньше всего ко мне'.ПОЛ 1985: 'Кто сделал самый громкий, самый грязный рок-н-ролл, самый грязный из всех, что они делали. Это заставило меня задуматься: 'Так. Надо сделать это'. Мне нравится такой подход. И мы решили сделать самый громкий, громкий, грязный, самый крутой рок-номер, какой только могли. When I get to the bottom I go back to the top of the slide Where I stop and I turn and I go for a ride Till I get to the bottom and I see you again Yeah yeah yeah heyDo you, don't you want me to love you I'm coming down fast but I'm miles above you Tell me tell me tell me come on tell me the answer Well you may be a lover but you ain't no dancerNow helter skelter helter skelter Helter skelter yeah Ooh!Will you, won't you want me to make you I'm coming down fast but don't let me break you Tell me tell me tell me the answer You may be a lover but you ain't no dancerLook out helter skelter helter skelter Helter skelter oohLook out, cos here she comesWhen I get to the bottom I go back to the top of the slide And I stop and I turn and I go for a ride And I get to the bottom and I see you again Yeah yeah yeahWell do you, don't you want me to make you I'm coming down fast but don't let me break you Tell me tell me tell me the answer You may be a lover but you ain't no dancerLook out helter skelter helter skelter Helter skelterLook out helter skelter She's coming down fast Yes she is Yes she is coming down fast(My head is spinning, ooh...Ha ha ha, ha ha ha, alright!I got blisters on my fingers!) ДЖОРДЖ 1980: 'Налоговик' был, когда я впервые понял, что, хотя мы начали зарабатывать деньги, мы фактически отдавали большую их часть в виде налогов. Это было и остается типичным.'ДЖОН 1980: 'Я помню день, когда он (Джордж) обратился за помощью в 'Taxman', одной из его первых песен. Он пришел ко мне, потому что не мог поехать к Полю. Пол не помог бы ему в то время. Я не хотел этого делать. Я просто укусил свой язык и сказал OK. Это были Джон и Пол так долго, его не было, потому что он не был до этого автором песен.ПОЛ 1984: 'Джордж написал это и я играл там на гитаре. Он написал это в гневе на то, что узнал, что сделал налоговик. Он никогда раньше не знал, что может случиться с твоими деньгами.'ДЖОРДЖ 1987: 'Я был рад, что Пол сыграл эту часть на 'Taxman'. Если вы заметили, ему понравилось немного индийского в нем для меня. 1,2,3,4Hrmm!1,2...1,2,3,4.Let me tell you how it will be There's one for you, nineteen for me Cos I'm the taxman, yeah, I'm the taxmanShould five per cent appear too small Be thankful I don't take it all Cos I'm the taxman, yeah I'm the taxmanIf you drive a car, I'll tax the street If you try to sit, I'll tax your seat If you get too cold I'll tax the heat If you take a walk, I'll tax your feetTaxman! Cos I'm the taxman, yeah I'm the taxmanDon't ask me what I want it for (Aahh Mr. Wilson) If you don't want to pay some more (Aahh Mr. Heath) Cos I'm the taxman, yeah, I'm the taxmanNow my advice for those who die Declare the pennies on your eyes Cos I'm the taxman, yeah, I'm the taxmanAnd you're working for no one but me Taxman! ДЖОН 1968: 'Мы играли свою роль в Tamla Motown. Вы видите ли, мы подвержены влиянию того, что происходит. Если мы не подвержены влиянию, мы все идем по этому пути в определенное время.ДЖОН 1972: 'Я думаю, мы с Джорджем помогли с некоторыми текстами песен. Я не уверен.'ДЖОН 1980: 'Пол. Я думаю, что это была одна из его лучших песен, потому что тексты хороши и я их не писал. Видите ли? Когда я говорю, что он мог бы писать тексты песен, если бы взялся за работу… Вот пример.'ПОЛ 1984: 'Это мое - я написал его. Это была первая песня, на которой мы использовали духовые, я думаю. Один из первых случаев использования духовых труб.ПОЛ около 1994: 'Я был довольно натуралом рабочего класса, но когда мы начали садиться в горшок, мне показалось, что это было довольно воодушевляюще. Похоже, у него не было слишком много побочных эффектов, таких как алкоголь или что-то еще, например, таблетки, которые я держал в стороне. Мне нравилась марихуана, и мне казалось, что она расширяла кругозор, буквально расширяя кругозор. Так что песня 'Got To Get You Into My Life' на самом деле песня об этом. Это не для человека, это вообще-то о травке. Это говорит, 'Я собираюсь сделать это. Это неплохая идея'. Так что на самом деле это ода для травы, как будто кто-то другой может написать оду для шоколада или хороший кларет. Я не слишком сильно изменил свое мнение, за исключением того, что если кто-то спросит меня о настоящем совете, он останется честным. На самом деле, это лучший способ, но в стрессовом мире я бы все равно сказал, что травка была одной из лучших транквилизаторов. Я пил и курил травку и из двух я думаю, что травка менее вредна. Люди обычно спят на ней, чем выходят и совершают убийства, поэтому она всегда казалась мне довольно доброкачественной. I was alone, I took a ride I didn't know what I would find there Another road where maybe I could see another kind of mind thereOoh, then I suddenly see you Ooh, did I tell you I need you Every single day of my lifeYou didn't run, you didn't lie You knew I wanted just to hold you And had you gone you knew in time we'd meet again For I had told youOoh, you were meant to be near me Ooh, and I want you to hear me Say we'll be together every dayGot to get you into my lifeWhat can I do, what can I be When I'm with you I want to stay there If I'm true I'll never leave And if I do I know the way thereOoh, then I suddenly see you Ooh, did I tell you I need you Every single day of my lifeGot to get you into my life Got to get you into my lifeI was alone, I took a ride I didn't know what I would find there Another road where maybe I could see another kind of mind thereThen suddenly I see you Did I tell you I need you Every single day? ДЖОН 1980: 'Это хорошая запись, которая ничего не значит.'ПОЛ около 1994: 'Я помню песню 'Hey Bulldog' как одну из песен Джона, и я помогла ему закончить ее в студии, но в основном это его вибрация. В конце концов, между мной и Джоном был небольшой рэп, мы в конце концов ввязались в сумасшедшую мелочь. Мы всегда старались сделать каждую песню другой, потому что думали: 'Зачем писать что-то вроде последней песни? Мы сделали это. Мы были на лестнице, поэтому никогда не было никакого смысла спускаться вниз по ступеньке, или даже оставаться на той же ступеньке, было бы лучше двигаться на одну ступень вперед.'ДЖОРДЖ 1999: 'Теперь у нас есть неизданное видео 'Привет, Бульдог,' как вы знаете. Когда мы были в студии записи 'Бульдога', очевидно, это было в то время, когда им нужны были кадры для чего-то другого, другой записи (леди Мадонна), и съемочная группа пришла и сняла нас. Затем они отрезали кадры и использовали некоторые кадры для чего-то другого. Но именно Нил Аспинальд узнал, что мы смотрели запись 'Bulldog'. Очевидно, это был единственный раз, когда нас снимали на пленку, так что Нил снова собрал (неиспользуемые кадры) все вместе и поставил на нее саундтрек 'Бульдог', и вот она! Sheepdog Standing in the rain Bullfrog Doing it again Some kind of happiness is measured out in miles What makes you think you're something special when you smile?Child-like No one understands Jack knife In your sweaty hands Some kind of innocence is measured out in years You don't know what it's like to listen to your fearsYou can talk to me You can talk to me You can talk to me, if you're lonely you can talk to meYeah hey, oh! Ho, ho! Yeah! Ho, ho, ho, ho! Ho, ho!Big man (Yeah) Walking in the park Wigwam Frightened of the dark Some kind of solitude is measured out in you You think you know me but you haven't got a clueYou can talk to me You can talk to me You can talk to me, if you're lonely you can talk to me Hey!Wahoo woof! Woof!Hey bulldog! Hey bulldog! Hey bulldog! Hey bulldog![Hey man, what's that noise?Woof!What d'you say?I said woof!D'you know anymore?Wooaah ha ha ha!You've got it, that's great! That's right! That's it, man, hoo!Give it to me, man, hurry! I've got ten children, ho!Ah ho! Ha ha ha ha ha ha!Quiet boy, quiet!OK.]Hey bulldog! Hey bulldog! ПОЛ 1968: 'Девочка не может помочь' вышла по телевизору. Это старый рок-фильм с Литл Ричардом и Фэт Домино, Эдди Кокраном и несколькими другими… и мы хотели посмотреть его, поэтому начали запись в пять часов. И мы сказали: 'Мы что-нибудь сделаем', 'Мы сделаем. Так что все было очень просто - двенадцать ритмов блюза. И мы застряли в нескольких местах, не имея ни малейшего представления, что это за песня или что будет на ней написано. Такт в ЛЯ, и перейдем на РЕ, и я сделаю пару ударов на ДО. И мы действительно сделали это вот так… Случайно. И мы вернулись ко мне домой и посмотрели 'The Girl Can't Help It'. Затем мы вернулись в студию и придумали несколько слов, чтобы дополнить все это. Так что эта песня была только что придумана за вечер. Мы никогда не думали об этом раньше. И из-за этого она одна из моих любимых. Я думаю, это работает, знаешь, потому что это просто… Это хороший танец для… Как большой длинный ударный брейк, просто потому что обычно у нас может быть четыре барабана, но с этим мы просто продолжаем танцевать, знаешь ли. Всем нам нравится слышать звуки барабанов.ДЖОН 1972: 'Мы оба (написали это.)'ДЖОН 1980: 'День рождения' был написан в студии. Просто выдумано на месте. Я думаю, Пол хотел написать песню вроде 'С днем рождения ребенка', старого хита пятидесятых. Но она была вроде как выдумана в студии. Это был кусок мусора.ПОЛ около 1994: 'Мы подумали: 'Почему бы не придумать что-то? Итак, мы с Джоном собрали рифф и устроили его вокруг этого риффа. 50 на 50, мы с Джоном собрались на месте и записали все в тот же вечер. They say it's your birthday It's my birthday too, yeah They say it's your birthday We're gonna have a good time I'm glad it's your birthday Happy birthday to youAh Ah Ah Come on Come onYes we're going to a party party Yes we're going to a party party Yes we're going to a party partyI would like you to dance (Birthday) Take a cha-cha-cha-chance (Birthday) I would like you to dance (Birthday) Dance yeahOh Come onI would like you to dance (Birthday) Take a cha-cha-cha-chance (Birthday) I would like you to dance (Birthday) Oh dance! DanceThey say it's your birthday Well it's my birthday too, yeah They say it's your birthday We're gonna have a good time I'm glad it's your birthday Happy birthday to you |
Официальный The Beatles
Слушаем Битлов у нас
Слушаем Битлов
Фотографии Битлов
Фильмы Битлов
География Битлз
Календарь Битлз
По датам
По событиям
По людям
По географии
Песни Битлз
Дискография
Бокс-сеты
Список песен
Авторы песен
Соло
Джон Леннон
Дискография Джона
Фотографии Джона
Пол Маккартни
Дискография Пола
Фотографии Пола
Джордж Харрисон
Дискография Джорджа
Фотографии Джорджа
Ринго Старр
Дискография Ринго
Фотографии Ринго
|